Aku Anak Malaysia


Selamat Hari Kemerdekaan yg KE-53 . Aku sudah hidup di malaysia selama 17 tahun da . Aku tinggal di Damansara . Aku sekarang belajar di SM Teknik Kajang . Dimalaysia nie banyak tempat2 yg menarik . Semenanjung Malaysia nie semua aku da pegi,dari utara,selatan,timur,barat semua aku da jejaki .Di malaysia juga mempunyai 14 negeri .Disekolah juga aku selalu menyayi kan lagu Malaysia NEGARAKU . Selain itu aku juga ingat lima perkara iaitu Rukun Negara . Makanan yg paling aku minat di malaysia nie ialah Nasi Lemak . Tempat yg slalu aku pegi ialah Kuala Lumpur,Boleh kate kan setiap minggu aku lepak kat KL .Da mcm kawasan umah aku je,sampai lobang tikus kat KL pon aku da tahu . Tapi ingat walaupun Hari Kemerdekaan tahun nie bulan puasa,kite jarus sambut juga . Sedangkan Nabi berperang pada bulan puasa,tak akan kite tak boleh sambut lak . Aku harap ko sayang la negara kite . I LUV MALAYSIA

No comments:

Post a Comment